Skip to content

Casa Afacerilor

Știri la zi pentru afaceri de succes

  • Acasa
  • Auto
  • Casa Afacerilor
  • Evenimente
  • Agro Life
  • Imobiliare si constructii
  • Tech
  • Industrie alimentara
  • Recomandări
  • Sănătate
  • Sport
  • Stil de viață
  • Travel
  • Știri
  • Contact
  • Știri

Cel mai important nod feroviar din tara implineste azi 150 de ani!

[ad_1]

MOMENT ISTORIC în inima capitalei! 25 septembrie 1872, ziua în care a fost inaugurată Gara de Nord din București. Cel mai mare nod feroviar din țară împlinește venerabila vârstă de 150 de ani!                                                                                                                                         

Potrivit documentelor vremii, la 25 septembrie 1872, era inaugurată Gara de Nord din București, cea mai mare stație feroviară a României, gară care fusese construită pe un teren care la mijlocul secolului al  XIX-lea se afla la marginea capitalei , teren ce a  fost proprietatea boierului Dinicu Golescu și cumpăra apoi de stat, de la nepoata acestuia, Zoe Racoviță.

Trebuie amintit că Gara de Nord s-a numit inițial Gara Târgoviștei, iar istoria ei a început la data 10 septembrie 1868, când a fost asezată piatra de temelie a clădirii, în prezența  principelui Carol I. Trebuie amintit că Gara de Nord  a fost cea de a doua gară  a Bucureștiului, prima fiind Gara Filaret, deschisă  în  octombrie 1869 cu ocazia inaugurării primei linii de cale ferată din  România, calea ferată București–Giurgiu.

Inițial, Gara de Nord  a fost destinată transportului de călători și mărfuri în zona de nord a orașului, având șapte linii, nefiind concepută pentru a deveni principalul nod feroviar  al României. Însă odată cu trecerea timpului a devenit neîncăpătoare și au fost necesare o serie de modificări, prima în anul 1888 când aceasta gară a fost redenumită „Gara de Nord”.

 În ceea ce privește clădirea gării, ea este o clădire cu parter și etaj ,este în forma literei U, având două corpuri paralele legate de un al treilea corp dispus perpendicular ce are două turnuri ce există si astăzi. Arhitectură  gării este inspirată de cea a Gării de Nord, având fațada principală fiind orientată către oraș, de-a lungul Căii Târgoviște, actuala Cale a Griviței.

 De asemnea, ar fi de menționat că, la începuturi, intrarea în gară se făcea prin intermediul unui spațiu de legătură ce avea o alee centrală numită „curtea călătorilor”.

 De-a lungul vremii, impetuoasa clădire a gării a fost martoră a numeroase evenimente istorice, începând cu anul 1877 când a primit vizita țarului Alexandru al II-lea al Rusiei, ori anul 1883 când trenul „Orient Express ” a oprit pentru prima dată aici. Popularitatea căilor ferate a făcut  ca gara să fie destul de repede gara neîncăpătoare, fapt pentru care  între anii 1895-1896, Gara de Nord a fost extinsă, fiind construită o nouă aripă, în care se afla și Salonul Regal, unde aveau loc primirile regale. În anul 1907, Gara de Nord a fost extinsă cu încă două linii, iar în perioada premergătoarea Primului Război Mondial au existat planuri pentru construirea unei Gări Centrale, în zona în care astăzi există clădirea Operei Române, însă acest proiect a fost abandonat din cauza izbucnirii războiului.          

   La începutul anilor 1930, Gara de Nord a fost din nou renovată și extinsă, căpătând în mare forma de astăzi, atunci fiind construit porticul susținut de cele șase coloane de mari dimensiuni, după proiectul realizat de Victor Stephănescu, unul dintre cei mai faimoși arhitecți ai României.

La jumătatea anilor ” 30,  gara este iarăși este modernizată și mărită, fiind efectuate mai multe lucrări , ocazie cu care este finalizat noul corp al gării care dispune de o fațadă monumentală, concepută într-o manieră neoclasică modernă. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, Gara de Nord a fost ținta mai multor bombardamente fiind lovită de șase ori , însă după război fiind modernizată de mai multe ori, ocazie cu care liniile au fost electrificate, peroanele au fost lungite, iar sălile de așteptare au fost reamenajate.

Potrivit postării omagiale de pe pagina Lecția de istorie/Facebook, la sfârșitul  anilor ”80 s-a reușit evitarea demolării acestei gări , demolare propusă de către  Nicolae Ceaușescu, ce trebuia executată în anul 1992  și prin care plănuia să se construiască o nouă gară la marginea Capitalei. Chiar dacă în prezent, traficul a scăzut foarte mult, Gara de Nord din București rămâne cel mai important nod feroviar din România, iar clădirea gării este inclusă în Lista Monumentelor Istorice din România.

 La mulți ani! Să ne trăiești și să bucuri călătoriile, întâlnirile, revederile și viețile tuturor românilor ce îți trec și îți vor trece pragul…!

Foto: facebook.com/LectiaIstorie

Articolul Cel mai important nod feroviar din tara implineste azi 150 de ani! apare prima dată în Bucuresti Business – Despre afaceri. Zi de zi.

[ad_2]

Source link

Continue Reading

Previous: Ce munți, ce peisaje avem! FANTASTICUL Rasarit de azi, la Vf Omu
Next: In Prahova nu se sarbatoreste Ziua Satului Romanesc?!

Alte articole asemanatoare

Ghid complet pentru adaptarea strategiei de business la schimbările pieței Photo Market Trends
  • Știri

Ghid complet pentru adaptarea strategiei de business la schimbările pieței

Programul de Școlarizare și Specializare Sustenabilă „România–India” – cetățeni indieni vin în România pentru a se califica în meseria de bucătar
  • Știri

Programul de Școlarizare și Specializare Sustenabilă „România–India” – cetățeni indieni vin în România pentru a se califica în meseria de bucătar

REGINA MARIA este rețeaua de sănătate cu cele mai multe Centre de Excelență acreditate internațional de Surgical Review Corporation, din Europa
  • Știri

REGINA MARIA este rețeaua de sănătate cu cele mai multe Centre de Excelență acreditate internațional de Surgical Review Corporation, din Europa

Servicii contabile Bucuresti
Servicii contabile Bucuresti

casaafacerilor.ro

Importanta unei ventilatii eficiente pentru confort si sanatate
  • Casa Afacerilor

Importanta unei ventilatii eficiente pentru confort si sanatate

Un sistem de ventilatie corect realizat este indispensabil pentru orice tip de incapere, indiferent daca vorbim despre...
Continua
Ghid practic pentru locuinte eficiente

Ghid practic pentru locuinte eficiente

Cum sa iti protejezi drepturile cu documente legale sigure

Cum sa iti protejezi drepturile cu documente legale sigure

INRO Business Summit 2025: România și India, unite prin afaceri la New Delhi

INRO Business Summit 2025: România și India, unite prin afaceri la New Delhi

Ce trebuie să iei în calcul când investești în soluții de cântărire profesionale

Ce trebuie să iei în calcul când investești în soluții de cântărire profesionale

Taxi Heathrow London

Clinica stomatologie Bucuresti

Termeni si conditii

Recent

Cum Să Îngrijești Pielea Matură – Sfaturi Esențiale pentru o Piele Sănătoasă și Radiantă
  • Recomandări

Cum Să Îngrijești Pielea Matură – Sfaturi Esențiale pentru o Piele Sănătoasă și Radiantă

Ghid complet pentru inchirierea unei case – ce trebuie sa stii inainte de a semna contractul
  • Imobiliare si constructii

Ghid complet pentru inchirierea unei case – ce trebuie sa stii inainte de a semna contractul

Importanta unei ventilatii eficiente pentru confort si sanatate
  • Casa Afacerilor

Importanta unei ventilatii eficiente pentru confort si sanatate

Solutii pentru recuperarea sanatatii articulatiilor
  • Recomandări

Solutii pentru recuperarea sanatatii articulatiilor

Copyright © All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.