
case de marcat
A deveni antreprenor este o decizie foarte tentanta atunci cand ai posibilitatea de a porni la un astfel de drum. Viata de om de afaceri este una plina de oportunitati, insa ea vine si cu obligatii si responsabilitati foarte importante. Printre cele mai mari sunt cele care vizeaza incadrarea activitatii tale in legalitate. Daca vrei sa iti deschizi un magazin prin care sa comercializezi bunuri, exista o serie de reguli pe care trebuie sa le respecti.
Cele mai importante sunt cele pe care trebuie sa le ai in vedere chiar inainte de a da startul activitatii tale. Viata de operator economic care administreaza un magazin este una care implica folosirea unor dispozitive speciale, obtinerea unor autorizatii specifice de functionare, precum si respectarea altor obligatii. Iata care sunt cele mai importante dintre acestea si cine te poate ajuta cu gestionarea catorva dintre ele!
Casa de marcat si alte elemente necesare unui magazin
Primul pas pe care trebuie sa il faci pentru a putea da startul activitatii magazinului tau este reprezentat de obtinerea documentelor necesare din punct de vedere legal. Este vorba, in primul rand, despre obtinerea autorizatiei de functionare si inregistrarea firmei in baza careia va activa magazinul (aceasta trebuie sa fie efectuata la Registrul Comertului). Nu in ultimul rand, daca vinzi alimente, pot fi necesare autorizari speciale in acest sens.
Urmatoarea masura pe care trebuie sa o iei pentru a-ti pregati magazinul de startul activitatii sale este reprezentata de achizitionarea unei case de marcat. Conform legislatiei din Romania, aceasta este obligatorie pentru orice entitate comerciala care vinde bunuri sau servicii contracost. Dupa ce ai achizitionat casa, trebuie sa treci si prin procesul de fiscalizare aferent acesteia. Este recomandat sa apelezi si la un soft prin care sa adaptezi dispozitivul la specificul activitatii magazinului tau.
Pe langa casa de marcat, ai putea fi obligat sa detii si alte dispozitive specifice activitatilor economice de tipul celor pe care vrei sa le desfasori. De exemplu, incepand cu 1 ianuarie 2023, este obligatorie detinerea de dispozitive POS a tuturor agentilor economici care incaseaza, anual, mai mult de 50.000 de lei. Cu ajutorul acestor dispozitive, este facilitata optiunea de plata cu cardul.
Ar putea exista si alte obligatii pentru tine, insa acestea variaza si in functie de tipul activitatii pe care o desfasori in cadrul magazinului tau. Fireste, alegerea unui sediu bun si a mobilierului potrivit activitatii tale reprezinta un detaliu important, insa acestea tin de simtul tau practic si organizatoric, nu neaparat de rigori impuse prin lege. La fel trebuie sa fie selectate foarte bine si resursa umana si furnizorii, astfel incat sa stii ca iti bazezi activitatile de zi cu zi pe oameni in care ai incredere si care sunt cu adevarat competenti.
Intra pe TehnicaFiscala.ro pentru a gasi rapid solutiile cele mai performante de case de marcat si softuri pentru activitatea ta. Acolo gasesti si sprijin in privinta realizarii procesului de fiscalizare a casei de marcat, precum si alte dispozitive utile, cum ar fi terminalele POS, cantarele sau cititoarele de coduri de bare. Pregateste-ti magazinul in mod corect si bucura-te de succes in afacerea ta!